Dit is: Dennis Zweers – Signmaker bij Folie Effect

Home » Nieuws » Dit is: Dennis Zweers – Signmaker bij Folie Effect

De mensen achter Folie Effect? Die gaan we je voorstellen in een reeks interviews. Vragen over het werk, maar ook over waar diegene nou écht blij van wordt. Dit is Dennis Zweers, onze Signmaker!

He Dennis! Wie ben je en wat doe je bij Folie Effect?

Ik ben Dennis Zweers, 32 jaar oud. Bij Folie Effect ben ik als creatieve Signmaker van A tot Z bij een project betrokken. Van opmaak, tot productie gereed, naar productie en montage.

Wat vind je er leuk aan?

Absoluut de diversiteit van de verschillende opdrachten. Vooral als we zelf mogen meedenken met de klant over het totale concept.

Hoe is Folie Effect op je pad gekomen?

Ik heb een grafische opleiding gedaan en ben op een gegeven moment voor mezelf begonnen. In overleg met het thuisfront ben ik toch op zoek gegaan naar een vaste baan en raakte ik in gesprek met oprichter Werner Scholten. Hij zocht nog een signmaker en zo zit ik hier alweer twee jaar.

Op welke klus ben je het meest trots?

Toch wel een van de meest recente projecten: voor Maas Cheese. We mochten hun nieuwe pand langs de A12 van gevelpanelen voorzien. Ruim 850 vierkante meter in totaal. En dit was zo’n project waar we van begin tot eind mochten meedenken. Heel gaaf.

Hoe blijf je op de hoogte van wat er in jouw vakgebied speelt?

Buiten elke dag met mijn werk bezig zijn, volg ik een aantal autoriteiten op social media. Ik vind het platform van Wrap Institute heel interessant. Vooral op hun Youtube-kanaal ben ik veel te vinden.

Wat is het laatste boek dat je hebt gelezen?

Dat moet op school zijn geweest, haha. Ik ben meer digitaal georiënteerd en snack dus vooral online content. Thuis zet ik graag een serie of film op van Netflix. De laatste serie die ik keek: Casa de Papel. Geweldige serie.

Van welke 3 dingen word je blij?

1. Mijn zoontje (nu 8 maanden oud)
2. Technologie, gadgets en auto’s
3. Muziek & audio

Wat verwacht je van de branche over 5 jaar?

Ik verwacht vooral veel innovatie in de materialen en in tegenstelling tot ander print- en drukwerk geen afnemende vraag. De folies worden elk jaar beter en vooral op het gebied van duurzaamheid is er nog winst mogelijk. Al met al een positief toekomstbeeld dus!